سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی کرامت رنجبر دستنایی

http://old.ido.ir/n.aspx?n=13900919496

پنجشنبه 21 تیر 1397 - 21:48
پربازدیدترین اخبار از استان
تهران
  • هیچ خبری موجود نیست

مجتمع فرهنگی آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)قهدریجان برگزار کرد

اختتامیه اولین کنگره عاشورا پژوهی شهر قهدریجان

مجتمع فرهنگی آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) قهدریجان وابسته به مؤسسه تسنیم نور با فرا رسیدن ایام محرم 1433هجری اقدام به برگزاری اختتامیه اولین کنگره عاشورا پژوهی در سطح شهر قهدریجان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مجتمع فرهنگی آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)قهدریجان وابسته به موسسه فرهنگی تسـنیم نور در راستای فعالیت های ماه محرم الحرام1433 هجری ، اقدام به برگزاری کنگره عاشورا پژوهی در راستای ضرورت گذر از لایه‌های سطحی و پرداختن به لایه‌های عمقی و درونی قیام عاشورا با همکاری ارگان‌ها، نهادهای مختلف و ستاد نماز جمعه این شهر کرد.

این کنگره در سه بخش مقالات علمی(درس های عاشورا، عبرت ها، بدعت‌ها، نقش زنان در عاشورا و . . .)، ادبیات عاشورائی(شعر کلاسیک، شعر نو، داستان کوتاه و . . .) و هنرهای نینوائی(کلیپ صوتی و تصویری، خوشنویسی، نقاشی و . . .) با فراخوانی که در مهرماه سال جاری اعلام شده بود آغاز شد و شرکت کنندگان تا ابتدای آذرماه فرصت ارسال آثار خود را داشتند.

مراسم اختتامیه این کنگره 11 آذرماه جاری در سالن آمفی تئاتر این مجتمع فرهنگی با حضور حجت‌الاسلام بهشتی نژاد مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آقای اسماعیلی معاون سیاسی،امنیتی‌استانداراصفهان، حجت الاسلام محمدی امام جمعه قهدریجان، محمدحسن رجبی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مؤسسه تسنیم نور و برخی از مسئولان شهرستانی و استانی از ساعت 13:30 آغاز شد.

حجت الاسلام مجیدجعفرزاده مدیر مجتمع فرهنگی آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)قهدریجان در ابتدای این مراسم اظهار داشت : سپاسگرارم از افرادی که با شرکت در این همایش، شعور را بر شور مقدم کردند تا شوری همراه با شعور در مسیر مکتب عاشورا داشته باشند و همچنین تلاش کردند از لایه‌های سطحی و ظاهری قیام حسینی گذشته و به لایه‌های پنهان و عمقی آن دست یابند.

حجت الاسلام  بهشتی نژاد مدیرمحترم اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های این مجتمع فرهنگی در سال جاری مطالبی را پیرامون ابعاد مختلف قیام امام حسین(علیه السلام)بیان کردند.

همچنین آقای اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان نیز با اشاره به حوادث منطقه و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی از نقش عاشورا در زندگی مسلمانان و اثر آن در این بیداری بزرگ اسلامی سخن گفت.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه قهدریجان نیز درگزارشی به تشریح اهداف و نحوه برگزاری این کنگره پرداخت.

در اولین کنگره عاشورا پژوهش شهرستان قهدریجان 52 مقاله، 120 اثر هنری در قالب خوشنویسی و نقاشی و گرافیک، 70 شعر عاشورائی، 10 کلیپ تصویری، 3 نمایش با اجراء ، 50 عکس، 10 اثر هنر سه بعدی به دبیرخانه کنگره ارائه شد که به بهترین اثر که توسط کرامت رنجبر در قالب مقاله ای با نام نقش عاشورا در استعمارستیزی امروز ارائه شده بود یک سفر کربلای معلاء و عتبات عالیات هدیه شد همچنین به نفرات برتر آثار ارسالی مجموعاً 20 سفر زیارتی مشهد مقدس و 40 سفر زیارتی دو روزه قم و جمکران اهداء شد این مراسم که با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود در ساعت 17 به پایان رسید.

شنبه 19 آذر 1390 - 13:33
*نام:
*ایمیل:
نظر شما:
* اختیاری